Voorbeeld bestelformulier met eenvoudige workflow |
We hebben een voorbeeldformulier gemaakt die demonstreert hoe een workflow proces in Formdesk werkt. |
Het betreft een eenvoudig bestelformulier die goedgekeurd moet worden door de leidinggevende.
Hoewel u met Formdesk de workflow zo uitgebreid kunt maken als u wenst, hebben wij ons voor het voorbeeld beperkt tot een enkelvoudige goedkeuring volgens het schema rechts.
Een wat uitgebreider workflow formulier is het voorbeeldformulier aanmelden nieuwe medewerker .
Wanneer het bestelformulier wordt verzonden, zullen eerst de emailberichten A en B worden verzonden. Vanuit email bericht B kan de leidinggevende het formulier benaderen en beoordelen. Hierbij heeft hij de volgende keuzemogelijkheden:
- Akkoord: het magazijn zal bericht F ontvangen en de workflow stopt.
- Niet akkoord: bericht D wordt verzonden en de workflow stopt.
- Aanpassen: bericht C wordt verzonden en de aanvrager kan zijn bestelling herzien waarna de workflow opnieuw start.
|
 |
Hoewel de email berichten normaal gesproken naar verschillende partijen verstuurd worden, zullen ze voor deze demonstratie naar u verstuurd worden. Hiertoe dient u hieronder eerst uw email adres op te geven alvorens u het formulier start.
Voor de duidelijkheid hebben we in de onderwerpen van de berichten de letter in het schema en de ontvanger van het emailbericht opgenomen.
Tevens zijn alle berichten voorzien van een blauw kader waarin toelichting en instructie betreffende het bericht wordt gegeven.
Indien u wenst kun u het formulier kopiƫren naar uw Formdesk account.
Onze workshop demonstreert hoe deze workflow op het bestelformulier wordt gemaakt. |